2 augustus 2017

3 augustus 2017 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Vandaag hebben we het nationaal park Bryce bezocht. Wat was dat ook weer prachtig. Bij alle parken die we tot nu toe bekeken hebben is alles super georganiseerd. De hele dag rijden er speciale shuttle bussen van gratis parkeerterreinen naar de verschillende uitkijkpunten van de canyons. Wij besloten vandaag om een trail te lopen. Een prachtige tocht tussen de gigantische rotsen door. Eerst naar beneden ging prima. Smalle paadjes tussen de wanden van de canyon. Erg indrukwekkend en mooi. Wat de Bryce canyon zo mooi maakt zijn de bomen die tussen de rotsen groeien en de verschillende kleuren die de rotsen hebben. Naar boven was een behoorlijke tippel. Het was erg warm en sommige paden waren erg stijl. Het luie zweet kwam goed los.

Toen we rond 14u klaar waren in Bryce reisden we af naar Zion. Deze 2 uur durende tocht was erg bijzonder. Onze koelkast was aardig leeg, dus wij dachten voor dat we naar de camping zouden gaan nog even naar de winkel te gaan. Dit liep even anders. Voor we het wisten reden we het nationaal park Zion binnen. Dit park bestaat uit prachtige bergen waar je met spannende haarspeld bochten naar beneden moest. Ook moesten we twee tunnels dwars door de bergen doorrijden, wat best spannend was met onze hoge camper. We moesten echt midden in de tunnel blijven rijden om de bovenkant niet te raken. Wij hadden ons er al bij neer gelegd dat ons avondmaal uit chips en komkommer zou bestaan, omdat dat het enige was wat we nog in de kast hadden. En een winkel niet voor handen leek in dit gebied.

Wederom werden we verrast, want onze camping bleek net buiten de andere poorten van het park te liggen. En hier was een klein dorpje met restaurants en winkeltjes. De camping ligt aan een riviertje. We zijn eerst lekker uiteten geweest, daarna hebben de meiden nog even lekker gezwommen. We sloten de dag af met een spelletje kaarten. En daarna lekker slapen. Hopelijk valt de spierpijn mee morgen, want er staat weer een spannende trail op het programma door Zion. Hier is in tegenstelling tot de andere gebieden veel water (watervallen). We gaan het beleven.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tineke Meringa:
    3 augustus 2017
    Weer een super verhaal. Ga zo door.
  2. Esther:
    3 augustus 2017
    Wat een onwijs mooie route! Jullie zien echt al het moois! Zo jaloers, wat een indrukken. Mooie foto's
  3. Papa en mama:
    3 augustus 2017
    Dat was weer een spannende dag .Op naar de volgende en geniet ervan.
  4. Henk en Geesje:
    3 augustus 2017
    Wat weer een mooi vervolg van jullie prachtige reis.
    Groetjes Geesje
  5. Hans en Alda:
    3 augustus 2017
    Wat maken jullie een mooie reis zeg, prachtige verhalen en fotoos hoor!! Lekker blijven genieten met elkaar!!