11 augustus

12 augustus 2017 - Malibu, California, Verenigde Staten

Omdat we het toch wel even spannend vonden om het drukke San Francisco met de camper te verlaten besloten we vroeg te vertrekken. Om 6 uur reden we de camping af. Ondanks dat het al behoorlijk druk was op de weg reden we soepel de stad uit. Kids lagen nog heerlijk in bed. Jurjen heeft ons eerst de stad uit genavigeerd (Richard en hij zijn een goed duo met rijden en navigeren)en is toen weer gaan slapen.
Van het mistige kille San Francisco reden we richting Bakersfield. Hier was het warm en zonnig. In de tijd dat kids hadden uitgeslapen, ontbeten en zich hadden aangekleed kwamen we aan bij een collega New Holland dealer Brechtold. Daar werden we gastvrij ontvangen. We kregen gelijk de directeur te spreken. Hij vertelde over de geschiedenis van hun bedrijf dmv en fotowand. Erg leuk om te horen dat dit bedrijf veel overeenkomsten heeft met Kort Landbouwmechanisatie. Het was ook een familiebedrijf, de zoon die ons later een rondleiding gaf was van Jurjens leeftijd en zou de vierde generatie worden die in het bedrijf zou komen. De directeur deed het bedrijf eerst nog met broers en zussen, maar die waren inmiddels met pensioen. Naast New Holland verkochten ze ook nog andere merken.
Na dit bezoek gingen we naar Alie en Wilmark Veehoven. Zij komen uit Nederland en zijn in Bakersfield een loonbedrijf begonnen. Daar zijn we super gastvrij ontvangen. Wilmark nam ons mee naar de velden waar werd gehakseld, naar een boerderij waar het werd ingekuild en langs de boomgaarden waar amandelbomen en pistachebomen groeiden. Geweldig om te zien hoe dat hier gaat. Ook leuk om zo'n bedrijf met 5500 melkkoeien te zien. We waanden ons even bij boer Olke!
Na de rondtour hebben we lekker geborreld en heerlijk gegeten. Kids lekker gezwommen in het prachtige zwembad dat ze in de tuin hebben. Het was een heerlijke zwoele avond. Het was weer een topdag. Deze keer op het Amerikaanse platteland.

1. Janny van zwol:
    12 augustus 2017
    Wat fijn om zo ver over zee, zo gastvrij onthaalt te worden!! Kan niet meer stuk, weer een ervaring rijker. Ja, nou, de laatste dagen liggen voor jullie, geniet er met alle zintuigen ervan!! DE REIS ZO SAMEN, leuk, en fijn hoor. Groet je, Janny.