27 juli t/m 30 juli 2017
30 juli 2017 - Page, Arizona, Verenigde Staten
Even een tijdje offline geweest,vandaar even een tijdje stilte op de blog.
Donderdag 27 juli vierden we bij het ontbijt Jurjen zijn verjaardag. We wisten toen nog niet dat dit de dag met de vele onnodige kilometers zou worden.
Na het ontbijt de boel weer opgepakt en onderweg naar het eerste Nationale park dat we wilden bezoeken: Joshua Tree. We reden er op de navigatie heen. We kwamen erachter dat dit niet altijd handig is in een mega natuurgebied. Via een omweg kwamen we pas op de plek van bestemming. Het was er prachtig.
Het leuke van een camper is dat je altijd alles bij je hebt. Dus midden tussen het natuurschoon konden we even koffie met taart nemen om te vieren dat Jurjen 17 jaar geworden was. Heel bijzonder!

Na het park bezoek zouden we onze reis vervolgen naar Lake Havasu. Tijdens deze rit maakten we kennis met de oneindige wegen die Amerika heeft. Wegen van een paar honderd mile, waar je af en toe een auto tegen komt.
Erg indrukwekkend. Het nadeel van deze wegen is, dat je er niet af kunt. Dus als je verkeerd zit je pech hebt en gewoon door moet rijden, soms wel 100 mile!!!
Dit gebeurde ons! Erg vervelend! Een paar uur later dan gepland kwamen we aan bij onze camping. Die lag prachtig aan het meer. Moe van de reis settelden we ons gelijk met een borrel aan dit prachtige meer. Heerlijk gezwommen en zo de extra kilometers weer snel vergeten.
Wel erg grappig dat we onze strandstoelen uitklapten naast een gezin uit Beilen,die ook nog eens klant zijn bij Kort.
Het was ontzettend warm bij Lake Havasu!! Het voelde overal of je te dicht bij het vuur zat. Er kwam nergens koud water uit de kraan. Je had je kleren nat van het zweet. We raakten er bijna van in paniek.

vrijdag 28 juli
Na een zeer zweterige nacht lagen we 's ochtends om 9u alweer in het meer om af te koelen. Na de route goed uitgestippeld te hebben reisden we af richting de Grand Canyon. Omdat deze camping erg primitief zou zijn hebben we de camper weer goed bevoorraad. Tegen de avond kwamen we aan
op deze bijzondere plek vlak voor de ingang van de Grand Canyon hadden we een prachtig plekje met een eigen vuurplaats en bbq. Jammer genoeg begon het 's avonds te regenen en moesten we binnen eten. Zoals tot nu toe elke avond zijn we 's avonds kapot en liggen we rond 21u plat. Erg fijn
want dan zijn we 's ochtends weer op tijd voor een nieuw avontuur.
zaterdag 29 juli
Vanochtend zetten we de camper neer in Tusayan. Vandaar konden we met allerlei pendelbussen naar de Grand Canyon. Wat was dat gaaf! We wisten dat het indrukwekkend natuurgeweld was maar dat het zo was, dat kun je gewoon niet verwachten en is ook niet te beschrijven.
We hebben veel verschillende uitzichtpunten bekeken. Door de warmte nog niet te veel afstanden te voet afgelegd. In de loop van de middag waren onze hoofden helemaal vol van alle indrukken.
Moe maar voldaan reden we weer terug naar onze prachtige camping tussen de bomen. Daar deze wederom topdag afgesloten met een bbq en een kampvuur met marshmallows.Genieten!
Zondag 30 juli
Weer een nieuwe dag in de USA. Vandaag hadden we tot nu toe voor ons de mooiste route gereden. Nog een aantal 'viewpoints' op de Grand Canyon bezocht. Dit blijft indrukwekkend. Echt prachtig. Onze reis ging naar Lake Powell in Page. Een prachtig blauw meer tussen de giga rode rotsen van de Antylope Canyon .
We parkeerden onze camper weer op een luxe plek. We hebben heerlijk gezwommen in het meer. Het was erg warm, maar wel bewolkt. Het dreigde steeds te gaan onweren, maar gelukkig bleef dat uit.
Rond 18u 's avonds hebben we een heerlijke boottocht gemaakt door de Antylope Canyon. Helaas was er veel bewolking, dus konden we de zonsondergang niet zo mooi zien. Maar de bijzondere luchten zorgden ook voor mooie plaatjes. Was weer een geweldige dag.





Nog van harte gefeliciteerd, Jurjen! Fijn om weer een berichtje te lezen. Jullie genieten ongetwijfeld!!
Een fijne en voorspoedige reis nog!
Liefs, Tineke
Zoals je schreef de Grand Canyon is zo indrukwekkend, dit kun je niet uitleggen. Ik weet dit uit ervaring. Hopelijk wordt het iets minder warm. Veel plezier met het vervolg van deze prachtige reis. Wij genieten weer helemaal mee. xxxGeesje
Heel veel plezier en blijf lekker genieten. Liefs, mama